با حجاب شیک بپوشیم

همراهان ارجمند آموزشهای حجاب حدیث می خواهیم در این مقاله بدانیم چطور با حجاب شیک بپوشیم, داشتن حجاب زیبا دغدغه بسیاری از دختران جوان و نوجوان است, برخی تصور میکنند حجاب داشتن با زیبا بودن منافات دارد، درصورتیکه خانم ها میتوانند ضمن رعایت حجاب، زیبا و شیک باشند.

زیبایی چیست؟

در انسان گرایش به جمال و زیبایی، چه به معنی زیبایی دوستی و چه به معنی زیبایی آفرینی که هنر نامیده می شود، وجود دارد,انسان می خواهد لباسش زیبا باشد، اتاقش زیبا باشد، از طرفی دوست دارد زیبایی بیافریند, مثل مسئله هنر که خلق زیبایی است و اصلا انسان جذب زیبایی می شود، چه آن چیز انسان باشد، کتاب باشد، حرف و سخن باشد، ساختمان و مجسمه باشد و … حال سوال این است که جمال یا زیبایی چیست؟ تعریف آن چیست؟ به عقیده بعضی این سوال جواب ندارد,گفته اند زیبایی «مما یدرک و لا یوصف» است، یعنی درک می شود اما توصیف نمی شود, در دنیا چیزهایی هست که انسان وجودش را درک می کند اما نمی تواند آن را تعریف کند,افلاطون تعریفی از زیبایی کرده است، گفته است زیبایی هماهنگی میان اجزاء است با کل,مثلاً یک ساختمان آنگاه زیباست که درها و پنجره ها و اتاق ها و غیره با کل آن ساختمان هماهنگ و متناسب باشد,برخی هم گفته اند، برخلاف آنچه انسان ها خیال می کنند که زیبایی عشق می آفریند، این عشق است که زیبایی را می آفریند,به این معنی که منش و رفتار انسان هاست که باعث انتقال حس خوب به دیگران میشود.

حجاب چیست؟

سوال دومی که باید جواب داده شود اینست که حجاب چیست؟ در جواب باید گفت حجاب یعنی زنان در مقابل مردان نامحرم مو،گردن و گوش را با روسری، شال یا مقنعه و بدن را با لباسی که برآمدگی های بدن (جاذبه جنسی زنانه) را نمایش ندهد بپوشانند,درواقع درمقابل نامحرم فقط گردی صورت و دست ها تا مچ باز میماند,همچنین طوری لباس نپوشند که وقتی در خیابان راه میروند بخاطر مدل عجیب و غریب لباس یا رنگ های نامتعارف آن انگشت نمای دیگران شوند.

چگونه حجاب زیبا داشته باشیم؟

حالا برسیم به سوال اصلی که چطور میتوانیم ضمن رعایت حجاب، زیبا و شیک باشیم, چادر های مدلدار برای تقویت همین موضوع بوجود آمده اند,حالا با گزیده ایی از محصولات ما تصمیم بگیرین که چطور شیک بپوشین.

در سایر شبکه های اجتماعی حجاب حدیث نیز به ما بپیوندید.

  1. آپارات

  2. یوتیوب

  3. بلاگفا

  4. فیلیکر

  5. پینترست

  6. لینکداین

  7. توییتر

  8. اینستاگرام

  9. تلگرام