انواع یقه لباس

همراهان ارجمند آموزشهای حجاب حدیث شما را در این مقاله با انواع یقه لباس آشنا خواهیم کرد, عوامل مختلفی وجود دارند که موجب موفقیت آمیز بودن طراحی یک لباس می شوند,بدون شک یقه یکی از مهمترین عوامل می باشد,اغلب ما یقه لباس را به تنهایی در نظر می گیریم و انتخاب می کنیم,ما ابتدا به سبک، نوع پارچه، رنگ، و … دقت می کنیم و در نهایت به یقه توجه می کنیم,اما فراموش می کنیم که یقه، صورت شما را پوشش می دهد و ویژگی های آنرا تقویت می نماید,یقه اولین موردی است که وقتی کسی شما را می بیند آنرا مشاهده می کند,اگر بدرستی انتخاب شود, یقه می تواند یک لباس با طراحی متوسط را به لباسی فوق العاده تبدیل کند,انتخاب یقه به عوامل مختلفی مانند شکل صورت، شانه ها، اندازۀ سینه، خط سینه، نوع گردن، و شکل بدنِ کسی که لباس را می پوشد بستگی دارد,همانطور که عوامل مختلف را در نظر می گیریم، یقه نیز باید دارای ویژگی هایی باشد که مناسب بنظر برسد,این عوامل شامل صورت، شانه ها، خط سینه، و شکل کلی بدن می باشد.

1.یقه گرد:

 نوعی یقه است که منحنی می باشد و دورِ گردن قرار می گیرد,این مدل در اغلب تیشرت ها دیده می شود,این نوع یقه در بالای ترقوه قرار می گیرد و اغلب مانند نواری دور آن است و برای افراد چاق با گردن کوتاه مناسب نیستند زیرا موجب می شود گردن پوشانده شود,همچنین افرادی که سینه های بزرگ و یا شانه های باریک دارند نیز باید از این نوع یقه اجتناب کنند,افرادی با گردن لاغر و بلند می توانند براحتی از این نوع یقه استفاده کنند.

یقه گرد

2. یقه جواهری:

نوعی یقۀ گرد که اغلب در پیراهن ها و تاپ ها بکار می رود,این نوع یقه، بعلت اینکه دقیقا در محلِ پوشیدن گردنبند قرار می گیرد، یقۀ جواهری نامیده می شود,بخاطر شباهت این یقه با یقۀ گرد، اغلب این دو با هم اشتباه گرفته می شوند.

یقه جواهری

3. یقه U شکل:

این نوع یقۀ U شکل، یقه ای است که در سراسر دنیا طرفداران خود را دارد,این یقه می تواند به اندازۀ پایینِ گردن باز باشد.

یقه U شکل

4. یقه مربعی(خشتی):

این نوع یقه لباس از خط های شکسته و زاویه دار تشکیل می‌ شود. یقه خشتی برای صورت های استخوانی مناسب نیست زیرا حالت استخوانی چهره را تشدید می کند. این نوع یقه را می توان با زاویه کمتر و به شکل منحنی نیز طراحی کرد.

یقه مربعی(خشتی)

5. یقه V شکل(هفت):

این نوع یقه تقریبا مناسبِ همۀ افراد می باشد,اما برای افرادی با بدنِ سیبی شکل بسیار مناسب تر از بقیه است,این نوع یقه بدن را کشیده تر نشان می دهد و بنابراین برای افراد کوتاه قد مناسب است.

یقۀ V شکل(هفت)

6. یقه قایقی:

این یقه Bateau نیز نامیده می شود که یک یقۀ باز است که تا خط سرشانه و نزدیک به گردن نیز ادامه می یابد و در جلو و عقب بلند می باشد,این یقه خط سینه را بیشتر نشان می دهد بنابراین برای بسیاری از افراد این یقه بسیار مطلوب است,اما برای افرادی که می خواهند سینه های خود را کوچک تر نشان دهند, گرینۀ مناسبی نیست,این یقه برای افرادی که بدنِ گلابی شکل و سینه های کوچک دارند بسیار مناسب است.

یقه قایقی

7. یقه گرد و باز:

این یقه همان یقۀ U شکل با عمق بیشتر است و بازتر از پایین گردن قرار می گیرد,این یقه برای افرادی با تمامی شکل های بدن و صورت منسب است که البته بستگی به عمق یقه دارد,بسیاری از نواقص بدن می تواند توسط این نوع یقه پوشانده شود,بعنوان مثال، شانه های بسیار پهن با این نوع یقه اصلاح می شوند,علاوه بر این گردنِ کوتاه نیز با این یقه پوشانده می شود.

یقۀ گرد و باز

ادامه دارد….

در سایر شبکه های اجتماعی حجاب حدیث نیز به ما بپیوندید.

  1. آپارات

  2. یوتیوب

  3. بلاگفا

  4. فیلیکر

  5. پینترست

  6. لینکداین

  7. توییتر

  8. اینستاگرام

  9. تلگرام