با ده تن از نوابغ زنده جهان آشنا شویم

با ده تن از نوابغ زنده جهان آشنا شویم

با یک نگاه کلی می‌توان گفت که برخی از افراد باهوشتر از برخی دیگر هستند. باهوش از نظر آنچه که همه ما آن را به کار می‌بریم. البته هوش و هوشمندی نیز، انواع مختلف دارد. برای مثال؛ شما می‌توانید یک نابغه ریاضی باشید، اما هیچ مهارتی در برقراری راوبط عمومی‌ و… نداشته باشید.

افرادی که قادر به تعریف دوباره علم فیزیک، شیمی، زیست شناسی و تمام چشم انداز‌های ما در زندگی هستند. جزء دسته افراد باهوش و هوشمند هستند. آنها کلمه “نبوغ” را ازآن خود کرده اند, نبوغی که باعث شگفتی شما در این جهان پر از اسرار شده و به کشف آن و پاسخ سوال‌های بی‌جواب انسان در کره خاکی می‌انجامد, جالب است بدانیم این افراد فقط از 2.5 درصد مغز خود در این حیطه استفاده نموده اند, مانند انیشتین  که ضریب هوشی او 200 ارزیابی شده و همچنان رقیبی برایش تعریف نشده است.

استیون ویلیام هاوکینگ

فیزیکدان نظری، کیهان‌شناس و نویسندهٔ بریتانیایی و مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود.که بیش از چهل سال، سابقه فعالیت علمی داشت. کتاب‌ها و همایش‌هایش او را به یک چهرهٔ محبوب، تبدیل کرده بود. او عضو جامعهٔ سلطنتی هنر و نیز، عضو ثابت جامعهٔ اسقفان دانشمند بود و در سال ۲۰۰۹ مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا را گرفت.

هاوکینگ، سی سال، از ۱۹۷۹ تا یکم اکتبر ۲۰۰۹، دارندهٔ کرسی ریاضیات لوکاس بود. وی به خاطر فعالیت در کیهان‌شناسی و گرانش کوانتومی به ویژه دربارهٔ سیاه‌چاله، شناخته شده‌است. کتاب تاریخچه زمان او که با رکوردی ۲۳۷ هفته‌ای پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا باقی‌ماند باعث شهرتش شد. همچنین، کتاب طرح بزرگ او که در اواخر سال ۲۰۱۰ به چاپ رسید پس از چند روز به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون تبدیل شد.

هاوکینگ دچار بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک بود و از هر گونه حرکت ناتوان بود؛ نه می‌توانست بنشیند، نه برخیزد، و نه راه رود. حتی قادر نبود دست و پایش را تکان بدهد یا بدنش را خم و راست کند و حتی توانایی سخن گفتن نیز نداشت. وی، با وجود توانایی‌های فراوان در کیهان‌شناسی، جایزه نوبل نگرفت.

گرچه او در صبح روز چهاردهم مارس ۲۰۱۸در ۷۶ سالگی درگذشت اما به شخصه نتوانستم او را از نام زندگان حذف کنم چرا که همه دانشمندانی چون وی در دنیای علم زنده و جاوید خواهند بود.(جزئیات بیشتر از وی را در لینک زیر دنبال کنید)

Stephen William Hawking

-کیم اونگ یونگ

وی نابغه کره ایی بوده و متولد8 مارس1962 است. نام او در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان باهوش‌ترین فرد دنیا با ضریب هوشی 210 شناخته شده‌است.

مدت کوتاهی بعد از تولد کیم شروع به نشان دادن توانایی فوق العادهٔ فکری خود کرد. او در 6 ماهگی شروع به صحبت کردن کرد و در 2 سالگی می‌توانست زبان‌های کره‌ای، ژاپنی، آلمانی و انگلیسی را بخواند.

او در 5 سالگی قادر بود مسائل پیچیده دیفرانسیل و انتگرال را حل کند. همچنین نقاش و شاعر شگفت‌انگیزی بود.

کیم از 6 تا 9 سالگی دانشجوی افتخاری دانشگاه هانگ یانگ در رشته فیزیک بود, او در 9سالگی وارد ناسا شد و مدتی بعد در سن 15سالگی دکترای خود در رشته مهندسی عمران را نیز دریافت کرد.

در سال 2010, کیم از این ایده که او یک “نابغه شکست خورده” است انتقاد کرد و همچنین گفت: “برخی فکر می‌کنند افرادی که دارای IQ بالایی هستند قادر همه‌جانبه هستند, اما این درست نیست. به من نگاه کنید, استعداد موسیقی ندارم، من در ورزش پیشرفتی نداشته‌ام و …

جامعه نباید کسی را با استانداردهای یک جانبه قضاوت کند. هر کسی دارای سطوح متفاوتی در: یادگیری, امید, استعدادها و رؤیاها است و ما باید به آن احترام بگذاریم.(در لینک زیر بیشتر بخوانید)

Gim Ung yong

-پل آلن

وی آمریکایی تبار و متولد 21 ژانویه 1953 در شهر سیاتل بوده است.

او یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت است که به کمک بیل گیتس مایکروسافت را در سال 1975 در شهرآلبوکرکی در ایالت نیومکزیکو تأسیس کردند, پل آلن که یکی از مدیران شرکت مایکروسافت بود, در شهر مرسرآیلند ایالت واشینگتن زندگی می‌کرد.

دارایی او در ماه می سال 2015 میلادی 17/6 میلیارد دلار برآورد شده‌بود.

گرچه پل آلن در تاریخ 15 اکتبر 2018 در 65 سالگی به علت سرطان درگذشت اما جز نوابغ زنده نام برده شده است.

Gim Ung yong

گری کیمویچ کاسپارف

وی یهودی تبار و قهرمان شطرنج جهان در سالهای  2000تا1985بوده و در 13 آوریل 1963 در باکو از پدری یهودی و مادری ارمنی به دنیا آمد.

او در 1980 به عنوان استاد بزرگی دست یافت.

5 سال بعد با غلبه بر آناتولی کارپف قهرمان شطرنج جهان شد و تا سال 1993 هنگامی که به دلیل اختلاف با فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) مسابقه فینال قهرمانی جهان را با نایجل شورت استاد بزرگ انگلیسی خارج از حمایت فیده برگزار کرد این عنوان را در اختیار داشت.

پس از آن نیز تا هنگام شکست سال 2000 از ولادیمیر کرامنیک دنیای شطرنج او را قهرمان واقعی این ورزش می‌شناخت. کاسپارف روز 10 مارس 2005 کناره‌گیری خود را از شطرنج حرفه‌ای اعلام کرد و وارد فعالیت‌های سیاسی شد. وی از پیشگامان آنالیز در شطرنج مدرن بود و به کمک دستیاران خود (اساتید بزرگی مانند یوری دوخویان و جوزف دورفمن) اقدام به تدارکات گسترده علیه حریفان خود می‌کرد.

کاسپاروف با کسب ریتینگ 2856/7 در مارس 2000 در رتبهٔ دوم برترین شطرنج بازان تاریخ از این لحاظ قرار دارد. همچنین وی به مدت 255 ماه در صدر شطرنج‌بازان برتر دنیا قرار داشته‌است, کاسپاروف همین‌طور یازده جایزه اسکار شطرنج نیز به دست آورده که این رکورد نیز تا کنون پابرجا است.

کاسپاروف قرار است به دنیای شطرنج بازگردد و طی روزهای 14 تا 19 اوت در جریان مسابقات شطرنج سرعتی (بلیتس) سنت لوئیس در ایالت میزوری آمریکا شرکت کند.(در لینک زیر بیشتر بخوانید)

Garik Kimovich

-اندرو وایلز

وی انگلیسی تبار بوده و متولد 11 آوریل 1953 است. او ریاضی‌دان و استاد محقق انجمن سلطنتی در دانشگاه آکسفورد است.

زمینه تحقیق تخصصی وی تئوری اعداد است.

وی دارای لقب سلطنتی سر (سلحشور) است.

علت عمده شهرت وی اثبات قضیه آخر فرما است که به خاطر آن برندهٔ جایزه آبل سال 2016 شد.

ویلز افتخارات زیاد دیگری نیز کسب کرده‌است.(در لینک زیر بیشتر بخوانید)

Sir Andrew John Wiles

-جودی پلگار

وی مجارستانی تبار و قوی ترین بازیکن شطرنج جهان در تمام ادوار بوده و در سال 1976 متولد شده است.

او از سپتامبر 2015 غیر فعال بوده است.

او در سن 12 سالگی شماره 55 از صد نفر اعضای برگزیده سازمان fide بوده است.

جودی در سال 1991 در سن 15 سالگی بعنوان Grandmaster که بالاترین رتبه اعطایی از سازمان جهانی fide است را ازآن خود کرد.

او در آن زمان جوانترین فردی بود که رکورد قهرمان جهان سابق بابی فیشر را در این عرصه شکست.

او تنها زنی است که در مسابقات شطرنج جهانی حاضر شده است.

او از ژانویه سال 1989 تا مارس 2015 رتبه اول زن جهان را در کارنامه خود دارد.

جودی تنها زنی است که یازده قهرمان جاری یا پیشین جهان را در شطرنج سریع یا کلاسیک شکست داده است: مگنوس کارلسن، آناتولی کارفوف، گری کاسپاروف، ولادیمیر کرامنیک، بوریس اسپاسکی، واسیلی اسماسولف، وزین توپالوف، ویسواناتان آناند، روسلان پومنارویف، الکساندر خلیفمن و رستم کاظم جوانوف رقیبان او بوده اند.

در 13 اوت 2014 او بازنشستگی خود را از شطرنج رقابتی اعلام کرد و در ژوئن 2015 به عنوان کاپیتان جدید و مربی تیم ملی مردان مجارستان انتخاب شد.(در لینک زیر بیشتر بخوانید)

Judit Polgár

-کریستوفر هیراتا

وی آمریکایی تبار و متولد 30 نوامبر 1982 در ایپسیالتانی، میشیگان است.

او یک کیهان شناس و استروفی فیزیک است.

او در سن 14 تا 18 سالگی در فیزیک کالتچ تحصیل کرد و در سال 2001 با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شد.

او در سن 16 سالگی برای ناسا در استعمار مریخ تحقیق کرد و دکترای خود را تحت نظارت Uros Seljak در سال 2005 از دانشگاه پرینستون در استروفی فیزیک (پایان نامه “تئوری لنز گرانشی ضعیف و تجزیه و تحلیل داده ها”) دریافت کرد.

از سال 2005 تا 2007 او به عنوان یکی از محققان در موسسه مطالعات پیشرفته مشغول به تحصیل بود.

از سال 2006 تا 2012 استادیار و سپس استاد کامل در Caltech بود قبل از رفتن به دانشگاه ایالتی اوهایو در سال تحصیلی بعدی در همان ظرفیت.

او در حال حاضر استاد مرکز Cosmology و AstroParticle Physics (CCAPP) است.(در لینک زیر بیشتر بخوانید)

Chris Hirata

-ترنس چی شن تائو

وی استرالیایی تبار و متولد 17 جولای سال 1975 بوده است.

او ریاضیدان در زمینه های مختلف ریاضی است.

ترنس در حال حاضر در تجزیه و تحلیل هارمونیک، معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی، ترکیبیات جبری، ترکیبیات ریاضی، ترکیبیات هندسی، حساسیت فشرده و نظریه شماره های تحلیلی تمرکز می کند. از سال 2015، او در ریاضیات دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، جیمز و کارول کالینز را نگه می دارد.

او یک شرکت دریافت کننده 2006 مدال فیلدز و جایزه 2014 دستیابی به موفقیت در ریاضیات بود.(در لینک زیر بیشتر بخوانید)

Terence Tao

ریچارد جی ریک روزنر

وی آمریکایی تبار و زاده 2 می سال 1960 است.

او نویسنده تلویزیونی شناخته شده است و در آزمون آی کی یو در سطح بالایی قرار دارد.

او با بهره هوشی بالا در زمینه ایی فعالیت دارد که غیر معمول در نوابغ دیده می شود.

روزنر ادعا می کند که او به عنوان یک پوست کن، خدمتکار غلتکی اسکیت، لی لی، مدل برهنه کار بوده است.

همچنین در مستندات متعدد از فعالیت ها و دیدگاه هایش سخن گفته است.

او برای نمایش چندین برنامه تولید شده توسط جیمی کیمل، از جمله The Man Show، Crank Yankers و Jimmy Kimmel Live، را نوشت و تولید کرد. (در لینک زیر بیشتر بخوانید)

Richard G. Rosner

جیمز هوارد وودز

وی آمریکایی تبار و متولد متولد 18 آوریل سال 1947است.

او بازیگر,صدا پیشه و تولید کننده است.

نقش های شناخته شده او در Videodrome، Once Upon A Time هستند.

جیمز برای دو جایزه اسکار نامزد شده است که عبارتند از:

بهترین بازیگر مرد سالوادور و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای ارواح میسیسیپی

همچنین برای سه جایزه امی نامزد شده است که عبارتند از:

وعده، نام من بیل و و هرکول

او برای وعده جایزه گلدن گلوب را نیز ازآن خود کرد.

جیمز در تلویزیون شناخته شده است و صدای او در شخصیت اصلی , در کوسه و هشت قسمت از خانواده گای، و همچنین در یک قسمت از سیمپسونها قرار دارد و در چند فیلم نیز ایفای نقش کرده است.(در لینک زیر بیشتر بخوانید)

James Woods

برای طراحی تخصصی چادر و یا خرید الگوهای آن میتوانید حضورا به مدیریت حجاب حدیث مراجعه نمایید طراحی منحصر به فرد پذیرش سفارشات تک و عمده استفاده از شیکترین و باوقارترین یراقها , سنگها و گلدوزیها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *